UKS "Złoty Orzeł" Choszczno ZŁOTĄ DRUŻYNĄ POLSKIEGO ARMWRESTLINGU 2012

Dawid Barosiewicz: - "ostatni Nemiroff dał mi nauczkę - tym razem do końca zachowam zimną krew"


Wywiad z czołowym zawodnikiem polskiej sceny armwrestlingowej, zwycięzcą wielu turniejów krajowych, jak i międzynarodowych zawodnikiem naszego klubu Dawidem Bartosiewiczem.

Imię i nazwisko: Dawid Bartosiewicz
Data urodzenia: 03.06.1987
Osiągnięcia:

- 10x Mistrz Polski,
- Wielokrotny zdobywca Pucharu Polski w kat. wagowej,
- 3x Srebrny medal Pucharu Świata Zawodowców Nemiroff World Cup,
- 1x Brązowy medal Pucharu Świata Zawodowców Nemiroff World Cup,



Armwrestling24h: Cześć Dawid !
Dawid Bartosiewicz: Witam !

Armwrestling24h: Nemiroff World Cup jest za niespełna miesiąc, więc zacznę od standardowego pytania. Jak forma na dzień dzisiejszy ?
Dawid Bartosiewicz: Czuje się bardzo dobrze w tym okresie przygotowawczym, ważę niecałe 80 kg i mam akurat odpowiedni czas by zmieścić się w kat.78kg. Zawsze miałem problem z niedowagą, jeśli mam równą wagę tzn, że mam formę dlatego też liczę na dobry występ tym bardziej, że przetrenowałem w tym roku sporo czasu.

Armwrestling24h: No i odpowiadając na moje pierwsze pytanie, przy okazji odpowiedziałeś na drugie, tz. ile ważysz.
Dawid Bartosiewicz: 80kg, no nie całe hehe .

Armwrestling24h: W zeszłym roku na Nemiroffie zmiana kategorii wagowej na wyższą i 5 miejsce. Jakiś plan minimum na ten rok?
Dawid Bartosiewicz: 5-te na lewą, na prawą 11-te heh. Wiadomo chciałbym mieć złoto, jednak ostatni Nemiroff dał mi nauczkę - tym razem do końca zachowam zimną krew, przede wszystkim dam z siebie 100%.

Armwrestling24h: Kogo najbardziej obawiasz się w swojej kategorii ?
Dawid Bartosiewicz: Do końca nigdy nie wiadomo kto tak naprawdę się zjawi, gdybym miał się sugerować osobami które zazwyczaj są co rok na tym turnieju, to wskazałbym kilka nazwisk, Amolins, Bulenkov, Jaba, Taynov, Voronetsky, który zmienił kat. wagową na wyższa, myślę że trzeba również na niego uważać. Jednak nie zapominam o innych goniących zawodnikach nie koniecznie znanych, którzy również przyjadą walczyć i wygrywać, wiec lekko nie będzie.

Armwrestling24h: Tego lata w lidze bułgarskiej doznałeś kontuzji lewej reki, jak na dzień dzisiejszy to wygląda, czy już wróciła ona do pełnej sprawności i czy tylko na prawa się nastawiasz przede wszystkim w tym roku. (Mam na myśli Nemiroff i Puchar Polski) ?
Dawid Bartosiewicz: W tym roku na lewą nie startuję, choć dobrze się czuję na nią, to obecnie wolę całkowicie ją wyleczyć, żeby czasem kontuzja się nie odnowiła. Puchar Polski również stoi pod dużym znakiem zapytania. Na prawą oczywiście startuję.

Armwrestling24h: Zdradzisz nam jakimi ciężarami na dzień dzisiejszy ćwiczy Dawid Bartosiewicz (biceps, nadgarstek etc) ?
Dawid Bartosiewicz: Biceps od kąta 90 chwytem półśrednim wykonuję ciężarem 70 kg nawet do 15 powtórzeń, a na wyciągu regulowanym do wszystkich sztabek śmiało dokładam kilkanaście kg w 6-7 powtórzeniach. Prócz armwrestlingu wykonuje również ćwiczenia ogólnorozwojowe, gdzie również mam niezłe rekordy i tak np. na klatkę na suwnicy ostatnio wycisnąłem 3x 140kg, a na barki z przodu na sztandze (również na suwnicy) zaczynam serie od 100kg.

Armwrestling24h: WOW, to siła jest i to nie mała. A jak ze sparingami sprawa wygląda, czy często sparujesz i jak tak to z kim prócz stałych sparing partnerów (brata i Grzegorza Nowaka) ?
Dawid Bartosiewicz: Tu muszę przyznać że mało sparowałem, treningi na ciężarach mają to do siebie ,że nie pozwalają później sparować za bardzo przez przemęczone i obolałe ręce. Na pewno przed zawodami parę razy się spotkamy z bratem, Grzesiem i Krzyśkiem Kubiakiem, żeby sprawdzić swój poziom siły.

Armwrestling24h: Będąc przy treningu. Ile razy w tygodniu trenujesz i jak długi jest to trening ?
Dawid Bartosiewicz: Trening trwa od godziny do dwóch max. Ile razy w tygodniu? Nie mam stałych dni, rożnie jest, byle zaliczyć przynajmniej 2-3 treningi armwrestlingowe, reszta wolnych dni przeznaczam na kulturystykę oczywiście weekendów nie biorę pod uwagę.

Armwrestling24h: To ile masz teraz w bicepsie przed i po treningu ?
Dawid Bartosiewicz: Biceps 40cm, po treningu w porywach do 41cm, a przedramię 39cm.

Armwrestling24h: Jak obstawiasz zwycięzców w poszczególnych kategoriach wagowych w tym roku?Zakładając, że przyjadą ci, co o nich piszą że się pojawią.
Dawid Bartosiewicz: Ten rok jest rokiem gdzie faworytów nie ma, bo jest ich za dużo, i każdy możne wygrać. Losowanie będzie odgrywało dużą rolę, więc szczęście również będzie potrzebne. Konkretnie typować nie będę bo jest to za trudne, a kat. 95kg zapowiada się na prawdziwa wojnę. Jeżeli zobaczymy któregoś z polaków w pierwszej 6-ce - czego im życzę, będziemy mogli to uznać za ogromny wyczyn i sukces.

Armwrestling24h: Chyba Darek Muszczak i Lucjan Fudała na lewą powinni zawalczyć. Co myślisz na ten temat ?
Dawid Bartosiewicz: Będą walczyć na pewno, ja życzę im jak najlepiej, a jak będzie to niedługo się przekonamy.

Armwrestling24h: Czym jest Nemiroff dla Dawida Bartosiewicza ?
Dawid Bartosiewicz: Nemiroff jest dla mnie kolejnym sprawdzianem mojej formy, nie ma chyba innego turnieju na którym mi zależy bardziej, zdobywałem już medale na tym turnieju i chciałbym powiększać zdobycze medalowe. Rok temu nie zdobyłem medalu i mam nadzieje że tym razem będzie inaczej.

Armwrestling24h: I tego Tobie Dawidzie życzę. Najlepiej by był to medal koloru złotego
Dawid Bartosiewicz: Dziękuje.

Armwrestling24h: Ja Tobie również dziękuje za udzielenie wywiadu, i do następnego razu.
Dawid Bartosiewicz: Cześć.



18.10.2010 - Tomasz Wiśniowski